Sivut

maanantai 1. heinäkuuta 2013

Shoppailua ja romantiikkaa

Tallinnassa oli ihanaa! Olimme perillä lauantaina kahden aikaan iltapäivällä ja menimme heti syömään, Vapianoon. Tallinnan Vapiano on tietysti hyvin samankaltainen kuin Helsinginkin, mutta hinnat ovat toki edullisemmat. Ruoka tulee nopeasti ja on takuuvarmasti hyvää.

Tavarat hotellille vietyämme suuntasimme taksilla hieman keskustan ulkopuolella sijaitsevaan ostoskeskus Kristiineen. Matka kesti n. 10 minuuttia ja maksoi 7 euroa. Ostoskeskus oli upea! Lukuisia ihania kauppoja, joita Suomesta ei löydy. Näin alennusmyyntien aikaan teimme miehen kanssa kumpikin todella hyviä löytöjä! Aikaa shoppaillessa kului useampi tunti ja mieskin jaksoi yllättävän hyvin, kun löytyi hänellekin mieluisia kauppoja.

Illalla olimme jo melko puhki ja kävimmekin vain lähellä olevassa Amarillossa syömässä ja juomassa muutamat drinkit. Oli ihanaa istuskella kaikessa rauhassa ja jutella kaikesta maan ja taivaan välillä. Hotellissa  meillä oli hyvin lemmekäs tunnelma ja nautimme toisistamme pitkän kaavan mukaan.

Hotellin aamiainen oli loistava. On mahtavaa valikoida buffetista kaikkia herkkuja ja syödä pitkään. Huoneen luovutuksen jälkeen meillä oli vain muutama tunti aikaa ennen laivan lähtöä. Kiersimme vielä muutaman ihanan liikkeen Rotermannin korttelissa ja löysimme lisää shoppailtavaa.

Tulin jälleen siihen lopputulokseen, ettei Suomesta löydy itselleni oikein mieluisia vaateliikkeitä. Perus H&M ja Vero Moda toki, mutta ei mitään uutta ja kivaa. En suosi merkkivaatteita, vaan aivan tavalliset ja edulliset vaatteet käyvät mainiosti. Tallinnasta sen sijaan löytyy lukuisia ihania liikkeitä, joista löydän vaikka millä mitalla sopivia vaatteita! Reserved, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka - siinä muutamia esimerkkejä. Tästä lähtien matkustan muutamalla kympillä Tallinnaan vaateostoksille. Varsinkin näin sesonkialejen aikaan siellä tekee loistavia löytöjä!

Laivalla oli sekä meno- että paluumatkalla kymmeniä ja taas kymmeniä lapsiperheitä. Hirmuinen määrä toinen toistaan suloisempia vauvoja. Miehen kanssa ihailimme näitä perheitä ja mies pisti merkille sen, kuinka onnellisilta monet isät näyttivät pieni lapsi sylissä. Miehen valtasi suuri kaipuu, isompana kuin ennen. Sama kaipuu jota itse tunnen jatkuvasti.

Alavatsaani on nippaillut ja vihlonut tänään (kp 23) pitkin päivää. Menkkamaisia vihlaisuja. Rinnat ovat edelleen turvonneet, eivät kuitenkaan juuri nyt erityisen arat. Jännittää.

1. Ooh kuulostaa täydelliseltä reissulta! Tollanen arjesta irroittautuminen tekee kyllä hyvää! Täälläkin vihloo välillä ja semmonen olo, että tuntee oman alavatsan kokoajan. (outoa, en osaa kuvailla) kauhee pettymys kyllä iskee jos ei vieläkään... Toivotaan! Tsemppiä superpiinaaviin päiviin! T.tyttönen24

1. Kyllä, on ihanaa päästä välillä muihin maisemiin ja keskittyä vain toisiinsa. :)

Tiedän hyvin tuon kuvailemasi tunteen alavatsasta. Minulla on samanlainen olo. Kunpa se olisi meidän kummankin kohdalla hyvä merkki! Vielä pitäisi jaksaa jännittää... Tsemppiä. :)

2. Mekin ollaan suunniteltu Tallinnaan menoa, mutta vielä ei oo saatu aikaiseksi :). Kuullostaa aivan täydelliseltä reissulta :)

1. Suosittelen lämpimästi! Tallinna on näin kesällä niin ihana ja matkatkin ovat edullisia. :)

3. Kuulostaa just kivalta irtiotolta arjesta! :) Itsekin aloin miettimään josko piipahtaisi miehen kanssa Tallinnassa nyt, kun meillä on yhteistä lomaa. Sinne on niin helppo lähteä ihan vain käväisemäänkin tästä Helsingistä.

Hui hui, sulla kierto vetelee jo viimeisiään. Peukut pystyssä teille. <3

1. Lähtekää ihmeessä, nyt on luvattu kivoja ilmojakin. :) Pieni irtiotto kyllä piristää ja jos uskoo shoppailuterapian voimaan (niinkuin minä), niin sekin tekee hyvää. :) Ja tosiaan, sinne on helppo tehdä päiväreissu Helsingistä, joinain kesinä on tullut tehtyä useampikin kun matkatkin ovat usein tarjouksessa. :)

Kiitos Helmi! <3 Itseäni jo vähän kauhistuttaa nämä viimeiset päivät. Tuntuu hyvältä, että jaksat tsempata. :)